Úředník města Petr Kopecký: Stacionární radar ve Václavské ulici je nutnost. Patří i do ulice Obce Ležáků

0
104
Ilustrační foto: Pixabay.com

Na jedné z výpadovek z města do Slatiňan ve Václavské ulici začne letos fungovat stacionární radar, jehož pronájem přijde městskou pokladnu na 700 tisíc korun. Dalších 700 tisíc bude stát administrativa spojená s vymáháním pokut za překročení stanovené rychlosti v tomto úseku a za porušení zákazu vjezdu nákladních vozidel, jejichž řidiči si tudy s oblibou zkracují cestu z Chrudimi na Vysočinu.

Rovný úsek silnice svádí řidiče k vysoké rychlosti

Na oprávněnost tohoto opatření jsme se ptali vedoucího Odboru územního plánování a regionálního rozvoje MěÚ Chrudim Petra Kopeckého, který je zároveň obyvatelem Václavské ulice a který má se zdejší dopravní situací poměrně bohaté zkušenosti. „Jde o úzkou komunikaci, která navíc svádí často řidiče na rovném úseku silnice k překročení maximální povolené rychlosti. Když k tomu připočtu vcelku hodně výjezdů ze soukromých pozemků přímo na komunikaci a k tomu ještě extrémně velký počet projíždějících aut, pak lze hovořit o dost nebezpečném silničním úseku,“ říká městský úředník.

Časté kolizní situace a přecházející pacienti nemocnice

Jak dodává, nezřídka zde dochází i ke kolizním situacím. „Když vyjíždím s vozidlem z garáže na silnici, nejsem vidět zleva ani zprava. A když právě někdo projíždí kolem, zpravidla se lekne, udělá rychlý manévr a vybočí do protisměru. On je totiž velký rozdíl v tom, když tudy řidiči projíždějí rychlostí 50 nebo 75 kilometrů v hodině. A platí to i v opačném směru od Presů do Chrudimi, kde motoristi často vyřadí rychlost a vjíždějí setrvačností ve vysoké rychlostí před nemocnici s velkým pohybem přecházejících pacientů, z nichž někteří se doslova vlečou a nejsou schopni rychle přejít na druhý chodník. A navíc tu ještě vyrostlo před nemocnicí sídliště Na Špici, které lze považovat za malou vesnici. Neumím si proto za současné situace představit, že by komunikace byla zastavěna bytovými domy z obou stran. Stejně tak zde platíme jistou daň za rozestavěný obchvat města. Proto si tudy kamiony zkracují cestu a v noci zde klidně projedou rychlostí i 90 kilometrů v hodině. To všechno jsou důvody, které hovoří ve prospěch stacionárního radaru,“ vyjmenovává Petr Kopecký.

Snížení rychlosti na 70 kilometrů v hodině prý nepomůže

Podle něj je však takových rizikových míst v Chrudimi víc. Například v poslední době hodně diskutovaná výpadovka na Slatiňany v ulici Obce Ležáků. „Je také zralá na měření, protože zde žijí lidé stejně jako ve Václavské ulici,“ míní úředník, avšak jedním dechem dodává: „Jsem ale přesvědčen o tom, že snížení rychlosti na 70 kilometrů v hodině této silnici nepomůže. Je totiž otázka, jestli plánované stavební úpravy řidiče ke snížené rychlosti přinutí,“ pokračuje Kopecký a poukazuje v této souvislosti na Slatiňany. „Mají tam u vjezdu do města ve směru od Nasavrk zpomalovací ostrůvek. Přesto si na něj někteří řidiči mezitím zvykli a umějí ho objet i ve velké rychlosti. Proto nepovažuji snížení rychlosti v ulici Obce Ležáků za vhodné řešení,“ dokládá městský úředník. „Žádná dobrá řešení v dopravě totiž neexistují. Jakmile někde uberete, projeví se to negativně jinde,“ uzavírá Petr Kopecký.

ZANECHAT ODPOVĚĎ