Most ke Krajské nemocnici v Pardubicích, z něhož odpadávají kusy betonu, zabezpečí lana a sítě

0
879
Ilustrační foto: Pixabay.com

Práce, které zajistí, aby z pláště nadjezdu přemosťujícího u pardubické nemocnice železnici i pozemní komunikace, neodpadávaly části betonu, by měly skončit do konce září. Betonové desky budou stabilizovat ocelová lana a sítě.

Náklady budou dva až čtyři miliony korun

„Je to podobný systém, jakým se před odlamováním zabezpečují zvětralé skály u Zbraslavi nebo mezi Vrchlabím a Špindlerovým Mlýnem. Náklady na toto zabezpečení mostu budou dva až čtyři miliony korun. Podle odborníků, kteří most prohlédli, by k odpadávání dalších bloků nemělo docházet, ale nemůžeme riskovat,“ říká primátor Pardubic Martin Charvát (ANO 2011).

Úpravy provozu na trati Praha – Česká Třebová

Město v současné době jedná se Správou železniční dopravní cesty a Ředitelstvím silnic a dálnic o úpravách provozu na železniční trati Praha – Česká Třebová i na rychlodráze. „Je třeba dohodnout termíny výluk jak na železničním koridoru, tak na silnici 1. třídy. Na mostě by práce mohly být prováděny postupně po patnácti až dvaceti metrech a provoz by tu tak mohl být na části komunikace zachován i za cenu toho, že doprava bude řízena kyvadlově,“ dodává náměstek primátora pro dopravu Jiří Rozinek (ČSSD).

Most z roku 1964 projde rekonstrukcí nejspíš v roce 2019

Definitivním řešením pro chátrající most bude až plánovaná rekonstrukce, kterou město v současné době připravuje. Ta by podle náměstka Rozinka mohla začít v roce 2019 a její součástí by mělo být i napojení Kyjevské ulice na rychlodráhu. Silně frekventovaný most, propojující centrum města mimo jiné s nemocnicí, byl postaven v roce 1964. „Jeho oprava a dostavba bude jednou z nejvýznamnějších dopravních staveb města, propojka na takzvanou rychlodráhu odlehčí dopravě v centru. Budeme se snažit získat na stavbu dotace, částečně počítáme i s využitím úvěru,“ uzavírá primátor Charvát.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here