Situace ohledně „úseku smrti“ na silnici I/37 mezi Chrudimí a Slatiňany není stále vyřešena. Poté, co na problém upozornila média a na prosincovém zasedání zastupitelstva města Chrudim zástupce Pirátů Pavel Štěpánek, se o tomto vleklém problému opět mluví.
Zdá se, že se trvá na tom, aby projekt nebyl realizován
Přitom je řešení nasnadě – problémem nyní je, že místostarosta Jaroslav Trávníček (ČSSD) s projektem jménem města již souhlasil, ale neinformoval o tom ostatní radní. Jde tak pochopit, že se mohli ostatní radní cítit „obejiti“, či přinejmenším neinformováni, ale snad ani to nebrání řešení této situace. Ovšem Roman Málek (Koalice pro Chrudim) – zdá se – dál trvá na tom, aby projekt nebyl schválen a především realizován. Jeho argumentem je především plynulost dopravy mezi Chrudimí a Slatiňany.
Pět mrtvých, pět těžce zraněných… Bezpečnost až na druhém místě
V daném úseku od roku 2007 zemřelo již pět lidí a dalších pět bylo těžce zraněno. „Je pro mě nepochopitelné, že plynulost dopravy je nadřazena bezpečnosti, zdraví a životům lidí,“ říká Pavel Štěpánek z Pirátů a dodává: „Zlehčování úmrtí v tomto úseku mě, nejen ze strany pana Málka, ale i pana starosty Řezníčka, lidsky zaskočilo.“

Pohyb po komunikaci se podobá ruské ruletě
Po silnici, u níž stojí obytné domy a kde je nyní devadesátka, se jezdí rychlostí až 140 km/h a nic v tom řidičům nebrání. Především po setmění se tak pohyb na této komunikaci podobá ruské ruletě. Zvláště chodci a cyklisté jsou vystavováni vysokému nebezpečí, pokud se potřebují po této silnici pohybovat, nebo přejít/přejet do Píšťov.
Nerad bych se znovu díval, jak na silnici přistává vrtulník
„Není pravda, že za ty tragédie nese vinu alkohol, jak tvrdí pan starosta. Není pravda, že sedmdesátka nic nevyřeší a že bychom zbytečně zpomalovali dopravu kvůli pár zahrádkářům, jak tvrdí pan Málek. Kvůli absenci skutečné stezky při hlavní silnici mezi Chrudimí a Slatiňany, která je značně využívána cyklisty i chodci, stojí za to omezit plynulost dopravy a nenadřazovat ji nad ochranu zdraví a života, byť pár zahrádkářů. Já na tu silnici koukám z okna svého bytu a nerad bych se díval, jak tam přistává další vrtulník. Věřím, že doporučení ŘSD jsou založena na studiích, které ohledně tohoto úseku ŘSD provedlo a mají reálné opodstatnění. Je potřeba si srovnat priority a začít jednat,“ říká Štěpánek.

Město zatím vůbec nic neudělalo a žalostně zaspalo
Piráti na nebezpečný úsek silnice I/37 upozorňují už několik let. Řešení se nabízelo víc. Zřízení stacionárních radarů a přimět řidiče alespoň dodržovat předepsanou devadesátku, případně kombinovat se snížením rychlosti alespoň na 80, posunutí značky hranice města Chrudim zhruba o 500 metrů směrem na Slatiňany, rozšíření silnice o zpevněnou cyklostezku a bezpečnou krajnici, či instalovat úsekový radar, který by pod hrozbou pokuty a ztrátou bodů donutil řidiče alespoň dodržovat předepsanou rychlost. Město ale zatím neudělalo nic. ŘSD schválilo návrh na snížení rychlosti na 70 km v hodině a vybudování bezpečnostních ostrůvků a přechodu pro chodce, a vypadá to, že město tento vývoj žalostně zaspalo a někteří jeho představitelé hodlají dlouho očekávané výsledky dále blokovat.
Doufejme, že nebude třeba dalších zranění, aby konečně vzniklo opatření, které by konečně nebezpečný úsek silnice I/37 mezi Chrudimí a Slatiňany uklidnilo.