Magistrát hledá po zániku Kulturního centra Pardubice pořadatele Adventních trhů

0
1022
Foto: Magistrát města Pardubice - tiskový odbor

Ačkoliv se už se zimou loučíme, na pardubické radnici jsou Vánoce velmi aktuálním tématem. Konkrétně Vánoční trhy – město totiž hledá nového pořadatele těchto trhů a vyhlásilo výběrové, přesněji koncesní řízení s cílem nalézt dodavatele, který by nahradil v pořadatelství Adventních trhů zaniklé Kulturní centrum Pardubice pro období 2018 – 2022.

Najmutí osvědčené pořadatelské agentury

Svěření pořadatelství místních trhů do rukou osvědčené agentury zvažuje magistrát už delší čas, mj. na základě ne vždy kladných ohlasů na jejich podobu. Podobnou cestou se navíc vydala i jiná krajská města, kde podobný model úspěšně funguje. Konec Kulturního centra tak znamenal jenom poslední impuls k takovému rozhodnutí.

„V předešlých letech docházelo v kvalitě trhů k určitým výkyvům. Naším cílem je jednoznačně pozvednout kvalitu adventních trhů, a proto jsme se rozhodli jít cestou otevřeného výběrového řízení formou koncese. Tento model pořádání vánočních trhů je úspěšný například v Českých Budějovicích nebo Olomouci, kde jsou vánoční trhy vedle Prahy hodnoceny jako jedny z nejlepších v republice. Věřím, že se nám mezi potenciálními dodavateli podaří pozvednout kvalitu trhů ke spokojenosti nejenom občanů našeho města, neboť získají jistotu pořadatelství po období pěti let a budou moci tak investovat například do mobiliáře a programu,“ říká náměstek primátora Jakub Rychtecký (ČSSD).

Stánkový prodej, výzdoba a vše, co k trhům patří

Trhy by měly mít každý rok pevný harmonogram v podobě jasně stanoveného termínu a kulturního programu, který bude vítěz soutěže pravidelně konzultovat se zaměstnanci města. Na samotnou soutěž bylo vyhrazeno až 500 000 korun pro každý rok. Na vybraném pořadateli poté bude, aby v rámci svého podnikatelského záměru zajistil stánkový prodej, výzdobu a vše, co k Adventním trhům patří. Výjimkou je Vánoční strom, který budou i nadále zajišťovat Služby města Pardubic.

„Koncesní řízení je otevřené, může se tak přihlásit kdokoli, kdo splní základní parametry. Komise poté vybere z přihlášených jeden vítězný návrh,“ uvádí Ivana Liedermanová, vedoucí odboru školství, kultury a sportu. „Velký důraz klademe na kvalitu a celkové pojetí, včetně například prodávaného sortimentu, rozhodující tedy není zdaleka pouze cena,“ doplňuje Liedermanová. Koncesní řízení je už zveřejněno na profilu zadavatele a přihlášky je možné podávat do 3. dubna.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here