Chrudim investuje do radaru ve Václavské ulici dva a půl milionu korun. Jde o protekční investici?

0
974
Ilustrační foto: Pixabay.com

Chrudimští radní definitivě schválili zadání zakázky na pronájem zařízení, které bude měřit úsekovou rychlost vozidel a detekci nákladních vozidel ve Václavské ulici v úseku od Chrudimské nemocnice k ulici K Presům, který je dlouhý asi 760 metrů. Uvedla to mluvčí chrudimské radnice Sylva Drašnarová.

Systém by mohl fungovat od začátku letošního června

„Ve zmíněné lokalitě se už koncem loňského roku prováděl s pomocí statistického radaru průzkum. Vyhodnocením dat bylo následně zjištěno, že zde skutečně dochází k velkému překračování povolené rychlosti i k porušování zákazu jízdy nákladních vozidel,“ konstatuje první místostarosta Jaroslav Trávníček (ČSSD), který je ve městě zodpovědný za dopravu. Město tedy na základě tohoto průzkumu pronajme na dobu pěti let zhruba za dva a půl milionu korun bez DPH potřebný radar, který bude zároveň umět přenášet naměřená data. „Předpokládáme, že by systém mohl fungovat od začátku června,“ dodává místostarosta Trávníček.

Úředník Kopecký má problémy vyjet s autem na silnici

Někteří lidé i místní politici poukazují však v souvislosti s touto poměrně drahou zakázkou na skutečnost, že byla pořízena z popudu vedoucího Odboru územního plánování a regionálního rozvoje MěÚ Chrudim Petra Kopeckého, který v této ulici žije a má problémy s vyjížděním ze svého soukromého pozemku na silnici. Ostatně, připouští to i místostarosta Trávníček. „Jde o úzkou komunikaci, která svádí často řidiče na rovném úseku silnice k překročení maximální povolené rychlosti. Když k tomu připočtu vcelku hodně výjezdů ze soukromých pozemků přímo na komunikaci a k tomu ještě extrémně velký počet projíždějících aut, pak lze hovořit o dost nebezpečném silničním úseku,“ obhajoval před časem pro Noviny Chrudim důvody pořízení nákladného radaru uvedený vysoký městský úředník.

Jinde lidé umírají, avšak radar a řešení jsou v nedohlednu

Další námitkou oponentů je, že když už se vedení města rozhodlo investovat tak velké peníze do radaru ve Václavské ulici se zdůvodněním, že půjde o rychle návratnou investici, mělo k obdobnému opatření přistoupit také na mnohem nebezpečnějším úseku silnice I/37 mezi Chrudimi a Slatiňany, kde už zaplatilo životem nepřiměřenou rychlost pět lidí a dalších pět jich zde bylo těžce zraněno. Spousta lehčích dopravních nehod není přitom odsud ani hlášena. Radar by tady podle nich měl být minimálně do doby, než bude výpadovka opravena a přizpůsobena klidnějšímu provozu i okolní zástavbě. Ředitelství silnic a dálnic má už pro tento účel připraveno zhruba 50 milionů korun. Do současné doby není však jisté, zda je bude moci v tomto úseku proinvestovat, neboť Chrudim není stále ještě na tuto stavbu po formální stránce připravena, zatímco sousední Slatiňany už všechny administrativní překážky odstranily a mohou začít se stavbou takřka okamžitě. Není také tajemstvím, že se proti tomuto záměru v ulici Obce Ležáků staví i někteří lidé na chrudimské radnici. Mezi nimi mimo jiné již zmíněný úředník Kopecký, nebo nejhlasitěji čtvrtý neuvolněný místostarosta Roman Málek (za KDU-ČSL v Koalici pro Chrudim), který proti ní dokonce lobboval při jednáních s ŘSD. Naopak pro zklidnění ulice Obce Ležáků jsou ČSSD, hnutí ANO 2011 nebo chrudimští Piráti.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here