Přeložka silnice do Rabštejnské Lhoty by vysvobodila vedení města od trápení s cyklostezkou na Podhůru

0
515
Foto: Pixabay.com

Veřejná schůze městského zastupitelstva, která se sejde v pondělí 28. května od 16 hodin v zasedací místnosti MěÚ Chrudim v Pardubické ulici, se bude mimo jiné zabývat návrhem na změnu územního plánu Chrudimě v případě přeložky silnice II/340 z Chrudimi do Rabštejnské Lhoty podél chrudimského letiště, kterou by zde realizoval Pardubický kraj.

Letitý návrh bývalého městského architekta Karla Théra

Pokud by byl záměr v budoucnu realizován, znamenalo by to nejen větší komfort pro motoristy, kteří by se dostali po narovnané spojnici bezpečněji do Rabštejnské Lhoty a dál na Seč, ale především uvolnění stávající nepřehledné komunikace pro potřeby cyklostezky na Podhůru tak, jak to před lety navrhoval bývalý městský architekt Karel Thér. Zároveň by tím skončilo dosavadní neúspěšné martyrium vedení města, jež nedokázalo za deset let vyjednat se soukromými majiteli odprodej pozemků na uvedenou cyklostezku.

Vedení města chtělo proinvestovat dvacet milionů

„Především bychom ale ušetřili v městském rozpočtu zhruba dvacet milionů korun, na které by nová cyklostezka přišla,“ upozorňuje městský zastupitel František Pilný (nezávislý za ANO 2011), podle kterého jde v tomto případě o nepřiměřeně vysoké náklady, jež hodlalo vedení radnice proinvestovat. Se záměrem kraje se proto v předstihu seznámil a je nyní připraven pro jeho realizaci zvednout ruku. Schvalovat by se totiž měla jak změna územního plánu, tak i příprava dokumentace pro územní řízení a podklady pro výkupy dotčených pozemků, při nichž hodlá kraj s městem spolupracovat.

Jde o další planý slib těsně před volbami?

„Škoda jen, že to trvalo tak dlouho, než si vedení města, kterému evidentně schází manažerské schopnosti, uvědomilo, že se není schopno v případě cyklostezky na Podhůru pohnout z místa. Navíc se dostalo s některými soukromými majiteli dotčených pozemků do rozporů a vznikla zde proto patová situace, se kterou si nikdo nevěděl rady. Byl bych proto rád, kdyby se přeložka silnice II/340 realizovala co nejdříve a nešlo ze strany některých komunálních politiků jen o další planý slib těsně před volbami,“ uzavírá František Pilný.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here