Chrudimští památkáři se jeli inspirovat do Znojma, jak zbavit město křiklavých reklam a vizuálního smogu

0
121
Znojmo. Foto: Roman Zahrádka

Chrudimští památkáři se vydali za výměnou zkušeností do partnerského města Znojma, které je podobně jako Chrudim úspěšné na poli památkové péče. Obě města se totiž pyšní titulem Historické město roku. Ve Znojmě se mimo jiné diskutovalo o revitalizaci a péči o památkové rezervace, ale také o reklamě v historických jádrech měst.

Představení realizací revitalizace veřejných prostranství

V rámci workshopu byly chrudimským pracovníkům oddělení památkové péče městského úřadu představeny nejvýznamnější realizace revitalizovaných veřejných prostranství, jež byly v Městské památkové rezervaci Znojmo provedeny v posledních deseti letech. Výsledky revitalizací si památkáři samozřejmě také prohlédli přímo v terénu. Dalším neméně důležitým tématem byla reklama v historických jádrech měst a její regulace.

Obchody lze propagovat kultivovanou formou, míní starosta

„To je problém, který trápí většinu českých měst a na který by se Chrudim chtěla aktuálně zaměřit,“ říká starosta města Petr Řezníček (SNK ED). „Dědictví architektury by se nemělo dusit pod necitlivě pojednanou reklamou, jako jsou například nejrůznější polepy v křiklavých barvách. Vždyť obchody a jiné provozovny lze propagovat kultivovanou formou,“ dodává starosta. „Znojmo si s touto problematikou úspěšně poradilo, výsledkem je krásné čisté město bez vizuálního smogu. Jistě je pro nás inspirací,“ doplňuje neuvolněný místostarosta Jan Čechlovský (ODS).

ZANECHAT ODPOVĚĎ