Elektrárny Opatovice: před zakopáním horkovodu v Chrudimi jsme upřednostnili jiný projekt

1
241
Foto: Roman Zahrádka

Už několik volebních období město plánuje zakopání horkovodu v ulici Na Ostrově podél sídliště U Stadionu, aby jeho obyvatelům zpřístupnilo řeku Chrudimku a umožnilo jim podélné parkování vozidel či prodloužení cyklostezky. Realizace tohoto projektu se však opět odsouvá na neurčito. Podle tiskového mluvčí Elektrárny Opatovice (EOP) Martina Sýkory dostal totiž v plánu investic přednost jiný projekt. Za své tak berou informace šéfa Odboru územního plánování a regionálního rozvoje MěÚ Chrudim Petra Kopeckého, který začátkem června pro Noviny Chrudim uvedl, že je záměr odložen z důvodu pozastavení dotace. Podle Kopeckého nechtějí prý EOP hradit zakopání horkovodu z vlastních finančních prostředků. Mluvčí EOP Sýkora však do budoucna realizaci tohoto projektu nevylučuje.

Každoroční požadavek na snížení rychlosti Na Ostrově

Faktem je, že podle místních obyvatel je momentální stav nevyhovující. Celé sídliště, včetně pošty, která se tady nachází, je obklopeno auty a výjezd z parkovacích míst je „sázkou do loterie“. Na úzké silnici zde velice často zastavují autobusy, které nakládají školáky na různé výlety. Ve velkém zde také projíždějí cyklisté, kteří jsou ohroženi poměrně hustým provozem. Jedním z problémů, který místní trápí, a který je v moci místních politiků, je ovlivnění maximální povolené rychlosti. Důkazem toho je i Desatero problémů města Chrudimě, v němž se tento bod s požadavkem na snížení rychlosti na 30 km/h ve veřejné anketě opakovaně objevuje. Bylo tomu tak i v letošním roce.

Kačeři se odstěhovali, klubovna zmizela, statisíce korun z městského rozpočtu byly utraceny. Jen horkovod zůstane ještě nějaký čas nad zemí. Foto: Roman Zahrádka

Iniciativa přišla těsně před volbami a stále nemalé peníze

Otázkou tedy zůstává, zda se radnice přestane opakovaně schovávat za ankety a vezme si konečně k srdci hlas lidu, který už několik roků po sobě žádá snížení rychlosti v těchto místech. Pokud jde o chrudimskou ČSSD, ta už dopředu deklarovala, že je k tomuto kroku připravena a snížení rychlosti v ulici Na Ostrově je odhodlána prosadit. „Rozhodně budeme v tomto případě pro snížení rychlosti hlasovat,“ říká jeden z kandidátů ČSSD do městského zastupitelstva a mládežnický aktivista Marek Točoň, který se pravidelně prosazuje se svými návrhy v již zmíněném Desateru. Podle něj je stávající situace v ulici Na Ostrově neudržitelná a vyžaduje okamžité řešení, nikoli neustálé vyčkávání ze strany vedení města. Obdobný názor zastává i vyzyvatel Petra Řezníčka a kandidát na chrudimského starostu František Pilný (nezávislý za ANO 2011), podle kterého radnice promarnila v sídlišti U Stadionu řadu příležitostí, jak situaci řešit. „Zejména měla začít jednat s EOP okamžitě, jakmile získala od developera, který stavěl nedaleké Tesco, peníze na zakopání horkovodu. Místo toho byly tyto finance utopeny v městském rozpočtu a spoustu let se nic nedělo. Teprve až po sílící kritice občanů přišlo současné vedení města, které z většiny tvoří lidé, kteří stáli na začátku, s návrhem začít těsně před volbami zakopání horkovodu realizovat a došlo dokonce i ke zbourání klubovny vodáckého sdružení Kačeři Chrudim, které podle mne vyšlo městskou pokladnu na neuvěřitelně vysokou částku. Naštěstí přišlo oznámení EOP, že od zakopání horkovodu ustupuje, dříve, než došlo k vykácení všech okolních stromů. To je zatím jediné pozitivum, které z této aktivity města letos vzešlo,“ podotýká František Pilný.

1 komentář

  1. Zajímavé je, že i lidé, kteří parkují podel silnice a vědí, jak se blbě vyjíždí, jedou okolo zaparkovaných aut 60 – několikanásobná zkušenost. A když vyjíždíte, tak tam na poslední chvíli vjede skorodůchodce na kole – to uz je vážně sebevrah nebo drzost. Dokud tam za hrbem nebude OBROVSKA značka 30 a radar, tak tam stejně hodně lidí bude jezdit 50-60.

ZANECHAT ODPOVĚĎ