Starosta Pilný: projekt dopravního terminálu u nádraží je špatný. Bohužel nejde zastavit

2
442
Foto: Roman Zahrádka

Město rozhodně nepřipomíná dobře seřízené švýcarské hodinky, o kterých hovořil na ustavujícím zasedání městského zastupitelstva odstupující starosta města Petr Řezníček (SNK ED). Alespoň v případě chystaného dopravního terminálu u vlakového a autobusového nádraží to prý podle současného starosty města Františka Pilného (nezávislý za ANO 2001) neplatí.

Zlepšení parkování se v uvedené lokalitě konat nebude

„Garantuji, že je to poslední projekt v tomto volebním období, který bude v takto nevyhovující podobě realizován,“ říká na adresu dopravního terminálu starosta Pilný. Co mu na projektu vadí? „Zejména to, že mělo být jeho součástí ´zlepšení´ parkování v uvedené lokalitě a na místo toho dojde ve skutečnosti ke snížení počtu parkovacích míst v ulici Čs. armády podél vlakového nádraží,“ poukazuje starosta na nedostatky projektu.

I když terminál zabere větší plochu, míst zůstane stejně

Menší počet parkovacích možností zde budou mít na svědomí především nové výjezdy opatřené vyvýšenými trojúhelníky, které uberou část stávající parkovací plochy stejně jako rozšířená parkovací stání, nebo dopravní značky umožňující parkování jen za předpokladu, že dotyčný majitel vozidla přejde na jiný způsob dopravy – tedy na vlak nebo autobus. Situaci nezlepší ani skutečnost, že bude k parkování využita další plocha na drážním pozemku. I tak zde bude moci parkovat maximálně asi 85 automobilů jako v současnosti, avšak s potřebou daleko většího zastavěného prostoru.

Akce spolkne v městské pokladně přes 40 milionů korun

Starosta Pilný se po tomto zjištění pokoušel, zda půjde záměr narychlo přeprojektovat. „Bohužel, nepůjde. A přestože považuji dopravní terminál za špatný, jsou na něj již schváleny dotace a vybrán i dodavatel stavby – sdružení firem Eurovia CS a Matex Hradec Králové. Z těchto důvodů nelze projekt zastavit, pokud nechceme přijít o dotace,“ vysvětluje František Pilný. Jak dodává, k realizaci sporného projektu za desítky milionů korun dojde na přelomu let 2019 a 2020, přičemž větší objem prací má být realizován v roce 2020. Město přitom bude muset zaplatit ze svého více než 44 milionů korun.

2 KOMENTÁŘE

  1. Autobusové nádraží není třeba předělávat a projekt u vlakového nádraží je hnusný. Chtělo by to spíš čekárnu.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here