Co nového v dopravě v Chrudimi? Zrušená přestavba „silnice smrti“ a možné rozhýbání projektu dalšího obchvatu od Bylan

1
326

Jedna z prvních pracovních cest nového starosty města Františka Pilného (nezávislý za ANO 2011) vedla na Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), aby jednal s jeho vedením o dalších možnostech řešení neuspokojivé dopravní situace v Chrudimi. Pochopitelně jako první byla debatována dostavba chrudimského silničního obchvatu a celková připravenost této sledované stavby.

Vyvlastňovací řízení u dvou pozemků ve Slatiňanech

„V současnosti probíhá na trase druhé etapy budoucího obchvatu archeologický průzkum a byl jsem ujištěn, že stavba začne v příštím roce. Jedinou komplikací je výkup pozemků. Zbývá ještě získat dva ve Slatiňanech, ale protože není možná dohoda s jejich majiteli, bylo v obou případech bohužel zahájeno nezbytné vyvlastňovací řízení,“ komentuje současnou připravenost stavby starosta Pilný.

ŘSD je prý rádo, že město přestalo vystupovat z pozice síly

Vzhledem k tomu, že je druhá etapa obchvatu v podstatě již hotovou záležitostí a není třeba ze strany města žádného většího úsilí při její realizaci, zaměřuje František Pilný svoji pozornost především na další zamýšlený obchvat města, který by měl odklonit těžkou nákladní dopravu ve směru od Heřmanova Městce a obce Bylany a vést ji namísto Čáslavskou ulicí do centra města nově kolem Markovic a průmyslové zóny Západ ke křižovatce u Medlešic. „Dá se říct, že je to jeden ze stěžejních úkolů, který jsem si před volbami předsevzal, proto jsem zjišťoval stav tohoto zamýšleného projektu ŘSD. Byl jsem ale panem ředitelem informován, že na něm ŘSD přerušilo na rok veškeré práce, neboť Chrudim k němu dala v minulém volební období nesouhlasné stanovisko kvůli přeložkám k novému sběrnému dvoru, jenž má vzniknout v areálu průmyslové zóny. S panem ředitelem Vebrem jsme se však shodli na tom, že zde bude možný kompromis, který umožní projekt znovu rozhýbat. Pan ředitel navíc kvitoval s povděkem, že se lze s městem domluvit, protože až doposud vystupovalo vůči ŘSD vždy jen z pozice síly,“ konstatuje starosta Pilný.

Desítky milionů na přestavbu „silnice smrti“ byly vráceny

Možná i proto přijde Chrudim o téměř 50 milionů korun, které byly až doposud připraveny na přestavbu silnice I/37 z Chrudimi do Slatiňan, jež se měla proměnit v příměstkou komunikaci s dvěma podélnými cyklopruhy, osvětlenými přechody pro chodce a zpomalovacími prvky. „Tento projekt byl bohužel ze strany ŘSD zastaven a peníze na něj vráceny zpět do státního rozpočtu. Skončilo to prý na neochotě Slatiňan zaplatit na své straně osvětlení přechodů pro chodce,“ předává informaci, kterou získal, František Pilný. Vedle toho měla Chrudim také problémy se soukromými vlastníky bytového domu mezi benzinkou a kasárnami, kteří odmítli poskytnout pro účely stavby chodník před domem, a chrudimská radnice se s nimi nedokázala dohodnout na uspokojivém řešení. Proto bude výpadovka opravena jen zčásti v lokalitě města a další náklady spojené s případnými úpravami nebezpečné silnice připadnou po dokončení druhé etapy obchvatu na bedra Pardubického kraje, který se stane tímto okamžikem novým vlastníkem této komunikace.

V ulici Obce Ležáků by mohly být osazeny radary

„Na nás teď bude, jak naložit s nebezpečnými úseky silnice, na které umírají lidé. Přikláněl bych se k řešení, zda tady neosadit radary. Jsem totiž toho názoru, že pokud zde necháme nainstalovat zpomalovací příčné pruhy, budeme tím otravovat všechny řidiče, tedy i ty slušné. Pokud zde však budou radary, tak ty slušným řidičům nevadí a problémové odchytne. A pokud jde o cyklopruhy, budeme se je zde snažit po dohodě s krajem instalovat. To proto, že po dokončení obchvatu se tato komunikace promění na silnici druhé třídy a nebude muset být už tolik široká jako v současnosti. Nechci však předbíhat, vše je teprve ve stádiu úvah a dalších jednání,“ uzavírá starosta František Pilný.

Video: Kodlc Chrudim
Zdroj: YouTube.com

1 komentář

ZANECHAT ODPOVĚĎ