V Chrudimi vznikla petice za odstranění zpomalovacích schodů v Široké ulici

1
726
Zastupitel Richard Herbst se nabízí, že městu pomůže schody v Široké ulici odstranit. Podle jeho názoru otravují lidem život. Foto: Dagmar Novotná

Neúnavný bojovník za práva svých spoluobčanů a městský zastupitel Richard Herbst (nezávislý za ANO 2011) uspořádal další petici, tentokrát za zrušení zpomalovacích prahů v Široké ulici, za které radnice utratila svého času 17 milionů korun. A jak u Herbsta bývá zvykem, nezahálí a archy se utěšeně zaplňují podpisy obyvatel města. Není totiž žádným tajemstvím, že zpomalovací schody z dílny pražského architekta Romana Kouckého Chrudimákům k srdci zrovna nepřirostly.

Možná by jen stačilo počet schodů redukovat

„Byla to nehoráznost, tyto schody neměly vůbec vzniknout,“ uvedl před zahájením prozatím posledního setkání starosty města Františka Pilného s občany Richard Herbst a obrátil se na přítomné s výzvou, aby se k petici připojili. Jak se záhy ukázalo, většina lidí s jeho názorem souhlasila a pod petici se podepsala. O něco opatrnější byl místostarosta Pavel Štěpánek (Piráti), který je zodpovědný za dopravní situaci ve městě. Upozornil mimo jiné, že pokud by ke zrušení kontroverzních schodů opravdu došlo, bylo by je nutné nahradit jinými zpomalovacími prvky, jak nařizují normy. „Možná by stálo za to zvážit, jestli musí být schody opravdu každých deset metrů. Zda jejich počet jen neredukovat,“ dodal Štěpánek.

Resselovo náměstí je pro obchodníky „mrtvé“

Záhy se na toto téma rozproudila diskuze, v níž například zaznělo, že schody byly v Široké ulici nainstalovány třeba proto, aby se pokud možno co nejméně jezdilo od Bídy do Resselova náměstí s poukazem na důsledek tohoto opatření, kterým je „mrtvé“ náměstí, čímž trpí zejména místní obchodníci. Bylo zároveň poukázáno, že jsou schody motoristům nepříjemné a snaží se je proto objíždět tak, že najíždějí koly svých aut na chodník a ohrožují tím chodce. Cyklisti mají pak jezdit pouze po chodníku, což jeden z přítomných vyznavačů cyklistiky přiznal a požadoval na jednom z chodníků v Široké ulici cyklopruh. „Načárovat cyklopruh nám tady nikdo nepovolí. Jedinou možností by bylo chodník předláždit a oddělit cyklopruh bílými dlažebními kostkami. Bylo by to však velmi nákladné,“ poukázal místostarosta Štěpánek s dovětkem, že strážníci jízdu po obou chodnících v Široké ulici cyklistům tolerují.

Dopravní situaci v centru bude řešit Dopravní fakulta

Konečné slovo si vzal starosta města František Pilný (nezávislý za ANO 2011), který uvedl, že už navštívil ve věci zpomalovacích schodů v Široké ulici děkana Dopravní fakulty, s nímž se dohodl, že se stane dopravní situace na Resselově náměstí tématem diplomové práce studentů. „Pan děkan je mým spolužákem, o to snazší bylo se dohodnout. Vyčkejme tedy do dubna, kdy bychom měli znát výsledek návrhů Dopravní fakulty,“ uzavřel debatu na dané téma starosta. Zastupitel Herbst však bez ohledu na to v organizování petice pokračuje a je možné si u něho podpisový arch vyžádat.

1 komentář

  1. Náměstí není mrtvé kvůli schodům, ale protože tam není nic užitečného a nedá se zaparkovat, natož zadarmo. A provoz se asi moc nesnížil, možná nahoru. V každém případě to drncání ničí historické domy a už vůbec nikdo netuší, jak je několika podzemním patrům sklepení. U Zelené brány v Pardubicích prahy zrušili, aby jim brána nespadla

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here