Dalším problémem v ulici Čs. armády je po cyklostezce „odnikud nikam“ autobusová zastávka. Často prý slouží jinému účelu

0
597
Nešikovně umístěná autobusová zastávka určená k vystupování cestujících z mimoměstských linek neslouží mnohdy podle místních obyvatel svému účelu. Foto: Roman Zahrádka

Vyvýšená cyklostezka odnikud nikam v nově zrekonstruované ulici Čs. armády není jediný problém, který ztrpčuje lidem život v této části města. Jak se po schůzce občanů se starostou Františkem Pilným (nezávislý za ANO 2011) ukázalo, velmi problematická je i zdejší autobusová zastávka určená k vystupování cestujících z mimoměstských linek.

Řidiči nechávají před rodinným domem zapnuté motory a kouří nebo svačí

Denně tu totiž pod okny místních obyvatel zastaví od čtvrté ráno až do večera asi 160 autobusů, z nichž vystoupí každý den v průměru zhruba 3000 lidí. To ale není to nejhorší. „Tato zastávka před naším rodinným domem je využívána i jako odstavné místo, kde už před pátou ráno stojí běžně dva autobusy se zapnutými motory, aby si mohli řidiči buď zakouřit, nebo se najíst, ačkoliv mají k tomuto účelu vyhrazeno zcela jiné místo na opačné straně autobusového nádraží v místě před čekárnou. Jenže se jim nechce znovu objíždět celý blok domů, když mají autobus přistavit k nějaké jiné zastávce a nabrat cestující. Nechceme nic víc, než aby se před naším domem dodržoval okamžitý výstup cestujících,“ žádala po starostovi mladá žena s dítětem. Zastávku podle ní využívá Arriva, Bus Vysočina a další soukromí dopravci.

Na šoféry autobusů čekají sankce, pokud nezaparkují tam, kde mají

„Nádraží je koncipováno špatně. Zastávka k vystupování cestujících by měla být totiž součástí nádraží a nikoli městské komunikace. Podobně jako je tomu třeba v Pardubicích, kde nesmí autobusy zastavovat před závorou nádraží. Už v minulém volebním období jsem bývalému vedení města říkal, že by nemělo realizovat projekty, které ubírají parkovací možnosti, a ulice Čs. armády je přesně takový případ,“ odpověděl starosta Pilný. Jak dodal, mohlo zde vzniknout daleko více parkovacích míst, kdyby se tady nestavěla ona již zmíněná nesmyslná cyklostezka a uvedená autobusová zastávka. „Od letošního podzimu se začne stavět nový dopravní terminál. Jakmile tato akce skončí, začneme řešit bourání některých autobusových zastávek a jejich odsunutí směrem k terminálu. Jsme však nuceni o tom jednat se soukromým majitelem, který z větší části nádraží vlastní a plynou mu z něj zisky. Každopádně přijdou odstranit minimálně první tři přístřešky. Už teď ale začneme se striktní kontrolou toho, k čemu byly zastávky zkolaudovány. Pomoci nám mohou strážníci nebo chytré lampy, o jejichž instalaci v Chrudimi nyní jednáme a které umí takové případy zaznamenat a vyhodnotit,“ uzavřel téma František Pilný.

Dopoledne zeje zastávka prázdnotou. Za to časně ráno a po celé odpoledne až do večera tu mají řidiči túrovat motory svých autobusů a v poklidu přitom svačit nebo kouřit. Místní však kvůli tomu nemohou otevřít ani okna. Foto: Roman Zahrádka

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here