Chrudimáci zařízli mobilní radary ve městě. Omezovaly by prý příliš zdejší občany

0
523
Foto: Pixabay.com

Záměr zklidnit dopravní situaci ve městě pomocí mobilních radarů půjde k ledu. Neshodla se na něm radniční koalice. Proti byli Chrudimáci (koalice Svobodných a TOP 09), podle nichž by takové opatření znamenalo omezování občanů. „Cítíme to tak,“ uvedl za Chrudimáky první místostarosta Petr Lichtenberg s dovětkem, že byl návrh zamítnut v souladu s koaliční smlouvou, která připouští pouze shodu všech koaličních partnerů.

Pokuty nemají být zdrojem naplňování rozpočtu

„Navíc jsme přesvědčeni, že peníze vybrané z pokut tímto způsobem nemají být zdrojem naplňování městského rozpočtu,“ přidal Lichtenberg další argument proti. Odmítavý postoj Chrudimáků mrzí hlavně místostarostu Pavla Štěpánka (Piráti), který je ve městě zodpovědný za dopravu a který na tomto projektu pracoval spolu s Policií ČR a Odborem dopravy MěÚ Chrudim od začátku letošního roku. Jeho práce tak přichází vniveč. „Bylo to připraveno dobře. Radary měly být ve městě nastaveny na 65 kilometrů v hodině s tolerancí dvou až tří kilometrů, takže by nešlo o žádné omezování nebo šikanu. Stejně tak byla vhodně vytipována místa, kde měly být radary rozmístěny,“ namítá místostarosta Štěpánek.

Kontrolním měřením neprošlo přes 60 procent řidičů

Radary měly být podle něj nainstalovány u Základní školy Dr. Malíka, v místní části Markovice, v Rubešově, Topolské a Václavské ulici nebo na Palackého třídě. „Pokud radary, tak u škol, což není s výjimkou ZŠ Dr. Malíka tento případ,“ vznáší další protiargument Petr Lichtenberg. „Mrzí nás to,“ říká za koalici místostarosta Aleš Nunvář (Piráti) na adresu Chrudimáků. „Zúčastnil jsem se například měření rychlosti v Markovicích v místě, kde se s radarem počítalo, a zhruba 60 procent motoristů zde překračovalo povolenou rychlost. Dalších asi pět procent překračovalo rychlost o více než 20 kilometrů v hodině,“ dokládá Nunvář výsledek kontrolního měření z jediného vytipovaného stanoviště.

Zpomalovací prvky „buzerují“ všechny, i ty slušné

Pro rozmístění mobilních radarů v Chrudimi byl i starosta města František Pilný (nezávislý za ANO 2011), podle kterého jsou radary vhodnějším řešením než zpomalovací prvky na silnici. „Jako příklad uvedu vyvýšený práh v ulici Na Ostrově, který ´buzeruje´ všechny motoristy, tedy i slušné, zatímco radar jen ty, kteří nedodržují povolenou rychlost. Dalším odstrašujícím případem jsou zpomalovací špunty v ulici Čs. armády, kvůli nimž musí cestující v autobusech poskakovat, přestože zde autobusy nikdy nejezdily rychle. A pokud snad někdy ano, radary by je odhalily,“ uvádí starosta několik příkladů z Chrudimi.

Chrudim se připravila o zajímavý zdroj příjmů

A co dál s dopravní situací ve městě? „Přiznávám, že moc řešení už v tuto chvíli není k dispozici. Budeme je ale hledat,“ slibuje místostarosta Štěpánek. Oponent Lichtenberg by například upřednostnil světelné radary. „Alespoň na mne fungují,“ tvrdí Petr Lichtenberg, zatímco podle Štěpánka rozptylují zbytečně pozornost motoristů. „Je to otázka názoru,“ uzavírá diskuzi starosta Pilný, podle kterého nebyl sice návrh schválen, ale neznamená nějakou roztržku v koalici. Jedním dechem však dodává, že o pronájem radarů projevily předběžně zájem například obce Kočí, Rabštejnská Lhota, Zaječice, nebo Chrast či Hrochův Týnec a Chrudim se tak připravila o zajímavý zdroj příjmů. Například Hlinsku přináší provozování mobilních radarů ročně do městské pokladny asi 10 milionů korun.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here