Zastupitel Málek se nevzdal myšlenky na cyklověž. Dosavadní zkušenosti ukazují však na její nerentabilnost

0
169
Foto: Magistrát města Pardubice - tiskový úsek

Zastupitel Roman Málek (za KDU-ČSL v Koalici pro Chrudim) požádal o zařazení projednání možnosti pořízení cyklověže na nově vznikajícím dopravním terminálu na program prosincové schůze městského zastupitelstva. Radní města však už dopředu avizují, že jeho návrh nepodpoří. Původní projekt dopravního terminálu s cyklověží přitom počítal, později byla ale cyklověž z projektu vyškrtnuta a nahrazena levnějšími stojany na jízdní kola.

Lidé spěchají a nechtějí prý čekat, než je cyklověž odbaví

„Vedlo nás k tomu několik důvodů. Především vysoká pořizovací hodnota cyklověže a po dosavadních zkušenostech s jejím provozem v Pardubicích také malý zájem veřejnosti o její využití. Lidé jsou dnes časově hodně zaneprázdnění a málokdo má čas, jestliže ráno spěchá na vlakové nebo autobusové spoje či do zaměstnání, čekat, až bude cyklověží odbaven. Daleko pohodlnější a rychlejší jsou tedy klasické stojany na kola, které umožňují lidem rychle kola odstavit a stihnout svůj spoj,“ uvádí některé z námitek místostarosta Aleš Nunvář (Piráti).

V Pardubicích museli službu zlevnit už po pár měsících o polovinu

My si připomeňme, že Pardubice zprovoznily na pardubickém přednádraží cyklověž zhruba za 11 milionů korun pro 118 jízdních kol dne 24. července 2017 a přestože tady uložení bicyklu vyšlo na pouhou desetikorunu, byla obsazenost cyklověže minimální. Město proto muselo už o sedm měsíců později přistoupit k tomu, že cyklověž zlevnilo na pět korun a držitelé In karty Českých drah (ČD) zde mohou s přispěním ČD parkovat svoje kola zdarma. I tak není stále kapacita cyklověže lidmi plně využívána. V Chrudimi se přitom předpokládá daleko nižší zájem o tuto službu, stejně tak je nutné počítat s náklady na pravidelnou údržbu cyklověže. Právě to jsou nejpádnější protiargumenty radních, kteří hledají v rozpočtu města doslova každou korunu na daleko důležitější občanskou vybavenost, než je cyklověž.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here