Mají zpomalovací schody v Široké ulici na kahánku? Více teď naznačí znalecký posudek a vyjádření přizvaných odborníků

0
1350
V pozadí křižovatka Široké a Lázeňské ulice, kterou nebude možné dočasně proíždět. Foto: Roman Zahrádka

Pardubický kraj se stále nevyjádřil k výsledku znaleckého posudku, který měl určit, kdo a co může za to, že se na budově Muzea, konkrétně v části, kterou si kraj pronajímá pro potřeby Regionálního muzea, začaly objevovat trhliny a padá zde omítka. Posudek statika je zadán už déle než rok a výsledek není i přes četné urgence vedení chrudimské radnice doposud znám.

Pardubický kraj byl vyzván k doručení posudku

„Nedávno jsem hovořil na toto téma s náměstkem hejtmana Romanem Línkem (Koalice pro Pardubický kraj), který přislíbil, že budeme mít posudek k dispozici co nejdříve. Zatím ale nic nepřišlo. Vyzvali jsme tedy kraj k doručení posudku,“ konstatuje starosta města František Pilný (ANO 2011). Podle dosavadních hypotéz může být za popraskáním stěn Muzea buď sucho, které způsobuje rozklad jílového podloží pod budovou, nebo silné otřesy zaviněné zpomalovacími retardéry (schody), na nichž auta při jízdě nadskakují a vznikají tím nepříjemné vibrace. Právě na odpověď na některou z těchto otázek radnice netrpělivě čeká.

Co schod, to milion korun. Podle názoru bývalého místostarosty Jaroslava Trávníčka (ČSSD) šlo prý o hroznou investici, se kterou jeho sociální demokracie nikdy nesouhlasila. Foto: Roman Zahrádka

Stížnost majitele historického domu v centru města

„Je třeba také uvést, že se za poslední dva roky významně zhoršil technický stav silnice v Široké ulici a vozovka začíná být chatrná. Je to patrné zejména u jednotlivých schodů, z nichž některé se začínají viditelně propadat a dají se přejíždět jen s jistou dávkou opatrnosti. Tak jako tak nás tento problém dříve či později doběhne a budeme ho muset začít řešit,“ poukazuje starosta Pilný. A jak dodává, nepůjde o levnou záležitost. „Neví se, co tvoří podloží dlažby v Široké ulici. Někdo tvrdí, že je tam betonová deska. Pokud ano, musela by se celá rozbít, a to by opravu či odstranění zpomalovacích schodů významně prodražilo,“ tvrdí starosta, který už obdržel na nevhodné umístění zpomalovacích schodů stížnost od jednoho z majitelů zdejších historických domů. Podle něj mají způsobovat otřesy, které prý znehodnocují jeho nemovitost. Město se proto bude muset touto stížností zabývat.

Hledají se jiná, vhodnější řešení pro dopravu v Chrudimi

To je také důvod k tomu, proč se vedení radnice v současnosti zajímá o to, zda neztratily schody, sloužící původně k usměrnění obousměrného provozu v centru města, na významu. „Předpokládáme, že k tomu dojde po dostavění silničního obchvatu. Je to patrné z ranní dopravní špičky, kdy průjezd centrem využívají nejen lidé žijící na Resselově náměstí, ale i z okolních vesnic, kteří si tudy zkracují cestu. Jakmile bude ale obchvat dokončen, bude pro ně pohodlnější využívat obchvat,“ míní František Pilný. Právě tuto skutečnost, stejně jako další výhled dopravní situace v centru města, byl v tomto týdnu starosta konzultovat společně s městským radním Jiřím Koblasou (ANO 2011) u děkana Dopravní fakulty v Pardubicích. „Budeme hledat jiná, vhodnější řešení. Uvidíme, co si pro nás pan děkan připravil,“ řekl před odjezdem na tuto schůzku starosta. Dopravní fakulta v Pardubicích měla vedle návrhů, co dál se Širokou ulicí, připravit rovněž nové řešení pro kruhovou křižovatku na Bídě, která vytváří ve směru od Pardubic jeden z dopravních špuntů v Chrudimi. Na vině je podle všeho ostrá pravotočivá zatáčka na Masarykovo náměstí, před kterou musí každý motorista zpomalit a tvoří se tak dlouhé kolony aut. Uvažuje se proto buď o zmírnění této zatáčky táhlejším obloukem na úkor zdejšího chodníku, anebo o zřízení klasické křižovatky se semafory. Více ale prozradí konkrétní návrhy vzešlé z pracovní schůzky s uvedeným dopravním expertem.

Radnice obdržela první stížnost od jednoho z majitelů domů v Široké ulici, v níž žádá odstranění problematických schodů, které podle něj znehodnocují jeho nemovitost. Foto: Roman Zahrádka

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here