Chrudim chce atraktivnější poutače na silničním obchvatu, které by zvaly k návštěvě města

0
459
Foto: Město Chrudim, tiskový odbor

Návrhy Romana Málka (za KDU-ČSL v Koalici pro Chrudim) na zastupitelstvu bývají jen zřídka považovány za smyslupné, a to i tehdy, kdy byl součástí radniční koalice, kde se proti němu vymezovali například sociální demokraté, a o to více v současnosti, kdy se z něho stal opoziční zastupitel.

Návrh na vypovězení smlouvy nedával žádný smysl

Stačí připomenout jeho návrhy na pořízení nákladné cyklověže před chrudimským vlakovým nádražím bez jakékoliv seriózní rozvahy finanční návratnosti a jejího možného využití, nebo vypovězení nájemní smlouvy firmě Homa holding na pozemek před hotelem Bohemia v době, kdy se o něm vyjednává a město si na to najalo známého externího právníka, s jehož návrhy vyslovily obě strany předběžný souhlas. Pokud by tedy zastupitelé Málkův názor vyslyšeli, znamenalo by to nejen vleklé komplikace, ale především zbytečně investované peníze a čas do stávajícího vyjednávání, což by nedávalo smysl.

Je to správná cesta, kterou jsem podpořil, říká starosta

O to víc překvapilo, že měl jeden z Málkových návrhů na posledním zastupitelstvu „hlavu a patu“ a vedení města se jím mohlo zabývat. Týkal se snížení dopadu silničního obchvatu na podnikatelské a kulturní subjekty ve městě, kterým se prý podle Málka projíždějící motoristé vyhýbají. „Existují dva pohledy na silniční obchvat – pozitivní kvituje odklon dopravy z města a negativní zase, že nás motoristé objedou a v Chrudimi se nezastaví. K tomu je však třeba dodat, že musí mít také důvod u nás zastavit – tedy nějaký atraktivní cíl a dobré parkovací možnosti,“ říká starosta města František Pilný (ANO 2011). Jak dovává, Málkův návrh tentokrát podpořil už s ohledem na to, že je Chrudim městem tří muzeí a má co nabídnout. „Na silničním obchvatu města jsou tři vjezdy a tři výjezdy a u každého z nich by měly být poutače upozorňující na uvedené turistické cíle. To, co navrhl Roman Málek, je tedy správná cesta, kterou jsem podpořil. Musel jsem však k němu připojit pozměňovací návrh, protože byly předloženy velmi krátké lhůty k realizaci. Jsem totiž přesvědčen, že se tyto poutače dají udělat mnohem atraktivněji, než jen jako hnědé tabule, které splývají s ostatním dopravním značením. Proč třeba nevytvořit nějakou velkou loutku u jednoho z příjezdů? To už ale bude práce pro městské komise, které dostaly lhůtu do 31. října 2020, aby přišly s konkrétními návrhy. Městská rada by se pak měla do konce letošního roku pro některý z těchto návrhů rozhodnout,“ uzavírá starosta Pilný.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here