Starosta Pilný se chce pokusit vyjednávat s ministerstvem o souběhu cyklostezky i obchvatu a pomoci tak Heřmanovu Městci

0
598
V současnosti se pracuje na druhé etapě chrudimského obchvatu. Aby však bylo odklonění těžké nákladní dopravy z města úplné, je ještě zapotřebí dokončit třetí etapu odklánějící kamiony přijíždějící do Chrudimi od Čáslavi. Foto: Kodl Cr

Město Chrudim se prozatím nepřipojí ke společnému memorandu obcí, které podporují zrušení nebo konzervaci železniční trati Heřmanův Městec – Chrudim město.

Ředitelství silnic a dálnic před časem zvažovalo její zrušení v souvislosti s plánovaným obchvatem města směrem na Čáslav. S tím ale nesouhlasila Armáda ČR, která chce trať ponechat jako záložní pro přepravu pohonných hmot ze skladu Správy státních hmotných rezerv v Kostelci u Heřmanova Městce.

Pro Chrudim je momentálně stěžejní přeložka silnice 1/17, ve které se ale nepočítalo s přímým napojením Průmyslové zóny – západ. Je třeba přepracovat vyhledávací studii tak, aby respektovala žádost města o napojení průmyslové zóny a současně nutné zachování železničního koridoru dle požadavků armády. Výsledkem by mělo být mimoúrovňové řešení, a to mostem vedoucím přes železniční trať.

„Napojení je žádoucí hlavně s ohledem na vyvedení těžké dopravy z města,“ říká starosta František Pilný (ANO 2011) a dodává: „S ministerstvem dopravy budeme řešit jako prioritu obchvat, který je pro Chrudim opravdu velmi strategický. Zároveň chápu postoj Heřmanova Městce. Pokud tedy najdeme s ministerstvem shodu, pokusím se prosadit souběh cyklostezky a obchvatu.“

Autor: Sylva Drašnarová

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here