Nová vizuální identita Chrudimě začala už fungovat na sociálních sítích. Brzy se objeví také v ulicích města

0
432

Každý pes, jiná ves. Asi tak vypadala až doposud vizuální prezentace města, kterou se rozhodlo současné vedení radnice sjednotit. Vypsalo proto výběrové řízení na zhotovitele nové vizuální identity Chrudimě, aby bylo na první pohled zřejmé, že jde o naše město.

„Zadání bylo širší, protože chceme do této vizuální prezentace začlenit nejen radnici, ale také městské organizace, ať už jde o školy, mateřské školky, Chrudimskou besedu nebo Městskou knihovnu či Sportoviště města Chrudim. Poslední dvě jmenované organizace čekaly přitom, jak se zastupitelé rozhodnou, protože si chtějí pořídit nové webové stránky, a do poslední chvíle nevěděly, jak mají vizuálně vypadat. Teď už jim v tom nic nebrání,“ říká starosta města František Pilný (ANO 2011).

Větší barevnost na úkor znaku města a tradičních barev

Vítězem soutěže, kterou pro město uspořádala odborná organizace CzechDesign, je grafická designérka Markéta Steinert, která přijela svůj projekt zastupitelům osobně představit. Provázely ji přitom velmi dobré reference. Vytvořila například nový vizuální styl Letní filmové školy v Uherském Hradišti nebo města Svitavy. Vypustila z prezentace Chrudimě historický znak města s orlicí, stejně tak městské barvy a nahradila je větší barevností. Především však použila „roztančená“ písmena, jež mají v logu města znázorňovat jeho stupňovitost, symbolizovat obě chrudimské fortny a zdůrazňovat pohyb loutek nahorů a dolů a zároveň zdejší loutkářskou tradici.

V letošním roce vyjde nová identita asi na 600 tisíc korun

„Vizuální identita od Markéty Steinert je důkazem, že v jednoduchosti je krása. Velmi pozitivně nás zaujala jedinečná myšlenka konceptu a výrazná barevnost. Těšíme se, že jednotný vizuální styl pomůže odprezentovat, že má Chrudim lidem co nabídnout,“ dodává radní Josef Káles (Chrudimáci), který se o vizuální prezentaci města nejvíce zasadil. Ihned po jejím schválení se jako první objevila nová vizuální identita na sociálních sítích města, následovat budou městský web a radniční Zpravodaj. Chrudim chce však novou identitu představit i v ulicích a na výlepových plochách, kde se objeví plakáty, které novinku občanům města přiblíží.

Kritici nové vizuální úpravy se pochopitelně ptají, kolik to celé bude stát. „V letošním roce asi 600 000 korun bez DPH, příští rok zhruba stejně vysokou částku,“ přibližuje starosta Pilný, podle kterého se nová identita města objeví také na záhlaví úředních tiskopisů a na dalších propagačních materiálech. Od toho se bude pochopitelně odvíjet i celková cena.

Video: Město Chrudim
Zdroj: YouTube.com

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here