Radní města podpořili petici proti výstavbě první varianty třetí etapy obchvatu a slíbili, že proti ní budou aktivně vystupovat

0
750
Starosta města Chrudim Ing. František Pilný, MBA je od začátku proti výstavbě první varianty třetí etapy chrudimského obchvatu. Foto: Město Chrudim, tiskový úsek

Radní města se zabývali peticí k zamýšlené přeložce silnice I/17, takzvanému severozápadnímu obchvatu, o němž se také hovoří jako o třetí etapě chrudimského obchvatu. Podepsaní občané vyjádřili v petici nesouhlas s první variantou z celkem tří navrhovaných.

„Všichni víme, že zatím jezdíme po první etapě obchvatu, která byla otevřena v roce 2016, přičemž nyní se staví etapa druhá, která by měla být otevřena letos v prosinci. V současnosti připravujeme třetí etapu, přestože jde o jinou silnici, jež by měla začínat na kruhovém objezdu ve Vestci, projít za průmyslovou zónou a pokračovat někudy dál na Heřmanův Městec. ´Někudy´ říkám schválně, protože je v územním plánu našeho města nakreslená varianta v blízkosti Markovic, kde je to nejblíže k obytnému domu 25 metrů. Tato varianta zároveň nepočítala úplně s tím, že by zůstala zachována železniční trať na Heřmanův Městec. Pokud má tedy zůstat tato trať zachována, tak by ani nešla napojit průmyslová zóna, což je pro nás samozřejmě priorita. Na základě toho jsem před rokem a půl vyvolal jednání s tehdejším ministrem dopravy Kremlíkem, jak tuto situaci řešit a postupovat dál. Proto vznikly další dva návrhy projektantů – druhá z těchto variant počítá s tím, že povede dál od Markovic, ale zase blízko obce Bylany, protože je mezi Markovicemi a Bylany Markovický rybník. Varianta dvě by tedy obešla Markovický rybník mezi rybníkem a obcí Bylany a tuto obec by obkroužila. Třetí varianta, která je přímá a z mého pohledu hezká, by vedla mezi obcemi Třibřichy a Bylany a vyústila by až za Heřmanovým Městcem, čím by byl vyřešen zároveň i obchvat Heřmanova Městce, nebo by vyústila, když jedete z Bylan na Heřmanův Městec, v tom kopci,“ objasňuje všechny tři varianty, které jsou na stole k jednání, starosta města František Pilný (ANO 2011).

„Nyní nám byla doručena petice, pod kterou je podepsáno několik stovek občanů, převážně z Markovic a ze sídliště Na Rozhledně, s tím, že nesouhlasí s původní první variantou, kterou jsme zdědili z dřívějšího období a která počítá s obchvatem v blízkosti Markovic. V městské radě jsme proto schválili odpověď s tím, že město Chrudim je proti této první variantě z důvodu toho, že by vedla velmi blízko Markovic, pod kterými by vznikla vcelku nehezká betonová estakáda, a nešlo by na ni napojit velkou průmyslovou zónu. Odpověděli jsme tedy v duchu toho, že souhlasíme s názorem autorů petice, jsme proti první variantě a upřednostňujeme buď druhou nebo třetí variantu řešení. Konečné řešení, jestli to bude druhá nebo třetí varianta, zůstane však na investorovi, kterým je Ředitelství silnic a dálnic, a zejména posouzení vlivu na životní prostředí. Dále jsme autorům petice odpověděli, že budeme aktivně vystupovat proti první variantě tak, jak jsem učinil už před rokem a půl u ministra dopravy,“ uzavírá starosta Pilný.

Sporná varianta č. 1. Foto: fb
Varianta č. 2. Foto: fb
Varianta č. 3. Foto: fb

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here