Chrudim se musí potýkat s razantním zvýšením ceny elektřiny a zastaralým veřejným osvětlením, jinak se nedoplatí

0
477
Osvětlení s pomocí solárních panelů funguje od loňska v sídlišti na Legumě. Foto: Město Chrudim, tiskový úsek

Valná hromada Technických služeb Chrudim se musela zabývat razantním zvýšením ceny elektrické energie a odsouhlasila i několik investic. Mezi jinými například nákup nové pracovní plošiny německé výroby, kterou si pořídí s pomocí úvěru. Bude svého druhu první v Chrudimi.

Valná hromada se rovněž zabývala obsazením dozorčí rady, v níž na svou funkci rezignoval Tomáš Martínek (Piráti) a Miroslav Skokan (nezávislý za ANO 2011) zemřel. Dozorčí radu bude tedy nutné na příštím zasedání doplnit o dva nové členy.

Elektřina pro město zdražila letos o osmdesát procent!

Asi nejdůležitějším bodem jednání valné hromady bylo sestavování rozpočtu na rok 2022 s ohledem na navýšení ceny elektrické energie, kterou mezitím město částečně nakoupilo a zčásti její odběr ošetřilo smluvně. „To, co provedlo navýšení ceny elektřiny se zbývající částí rozpočtu, předčilo ale všechna naše očekávání,“ přiznává starosta města František Pilný (ANO 2011). „Technickým službám Chrudim chybí v tuto chvíli na zajištění elektrické energie asi tři miliony korun, takže jsme museli řešit, co s tím. Jestli zkusíme ještě něco dojednat, anebo budeme méně svítit. Cena za jednu megawatthodinu v roce 2021 činila 1.101 korun, zatímco v roce 2022 to bude za jednu megawatthodinu 3.081 Kč. V kolonce silové elektřiny jde tedy o trojnásobný nárůst ceny, celkově ale dělá nárůst ceny elektřiny kolem osmdesáti procent,“ pokračuje starosta Pilný.

Kolem problému se v uplynulých letech jen přešlapovalo

„Myslím si, že to, co se tu celá léta neřešilo a deset až patnáct let nazpět se kolem toho jen přešlapovalo, ne tedy v posledních třech letech, je veřejné osvětlení v Chrudimi, jeho stav a výměna svítidel. Mám pocit, že stojíme na prahu nutnosti kompletní rekonstrukce veřejného osvětlení, jinak se za elektřinu nedoplatíme. Veřejné osvětlení se dá rozdělit na několik zón. Do první zóny spadají silnice první třídy a všechny důležité křižovatky, kde se svítit musí, do opačného spektra potom patří ulice, kde se celou noc svítit nemusí. Takovým příkladem je cyklostezka do Medlešic. Jsem přesvědčen, že se tam rozhodně nemusí svítit ve tři ráno. Pokud by se nám povedlo vybavit cyklostezku pohybovými čidly, tak to bude o tom, že pokud tam pojede někdo ve tři ráno na kole, tak se světla před ním budou postupně rozsvěcet a za ním zase postupně zhasínat. Troufám si tvrdit, že by to bylo zcela dostačující. Uvidíme, co nám v tomto ohledu přinesou další roky, ale musím přiznat, že se na vyřešení tohoto problému docela těším,“ uzavírá starosta František Pilný.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here