Rozšířená cyklostezka podél řeky Chrudimky má usnadnit cestu zamýšleným cyklokoridorem napříč městem

0
342

Radní města schválili podání čtyř žádostí o dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury, které půjdou podle starosty města Františka Pilného (ANO 2011) na rekonstrukci lávky v Moravské ulici, jež se nachází v havarijním stavu, dále na výstavbu nového chodníku v Čáslavské a Vrchovské ulici v místní části Markovice, který povede z bezpečnostních důvodů kolem nově postaveného objektu se svářecí technikou, do třetice budou peníze použity na rekonstrukci a rozšíření cyklostezky od Masarykova náměstí do Vrchlického ulice podél řeky Chrudimky.

Posledním záměrem je vybudovat nový chodník do Vlčnova. „Po dostavění druhé části obchvatu byla přerušena cesta pro pěší do Vlčnova, která vedla z místní části Presy. Nový chodník by teď měl vést po pravé straně komunikace a je velká škoda, že se ho nepodařilo zrealizovat současně s obchvatem,“ podotýká starosta Pilný. Jak dodává, záměr znemožnil loňský růst cen stavebních prací i materiálu. „Ceny prostě poskočily, a nabídka, kterou jsme loni dostali na chodník do Vlčnova, byla bohužel mimo naše finanční možnosti. Proto tady budeme žádat o příspěvek ze Státního fondu dopravní infrastruktury,“ doplňuje František Pilný.

Tato část horkovodu má jít do země.  Foto: Roman Zahrádka

Záměr propojit Medlešice, Chrudim a Slatiňany

Na dotaz, jak se vyvíjí zakopání horkovodu podél řeky Chrudimky, jež má mít návaznost na nově zrekonstruovanou cyklostezku od Masarykova náměstí, odpověděl místostarosta Pavel Štěpánek (Piráti), který je v Chrudimi zodpovědný za dopravu a dopravní infrastrukturu. „Naším záměrem je propojit Medlešice, Chrudim a Slatiňany. Ne vždy cyklostezkou, ale nějakým pohodlným cyklokoridorem. Proto také vznikly cyklopruhy v Pardubické ulici a na Masarykově náměstí a proto hodláme zrekonstruovat již zmíněnou cyklostezku, která je na řadě míst popraskaná a není všude stejně široká. Chceme, aby měla jednotnou šíři a nový povrch, aby se po ní dalo pohodlně jet třeba na kolečkových bruslích, protože je to jedna z nejvyužívanějších tras pro pěší a cyklisty. Součástí tohoto projektu jsou i ochranná pásma pro cyklisty v ulici Na Ostrově, jež by měla v budoucnu navazovat na zakopaný horkovod mezi lávkou u Základní školy U Stadionu a mostem o obchodního domu Tesco. Mezi již zmíněnou lávkou u školy a Vrchlického ulicí bohužel horkovod z technických důvodů zakopat nelze. Taková je tedy souvislost se zákopáním horkovodu a snad se ho podaří dostat pod zem. Je to spíše otázka na pana starostu, ale už tři roky, co jsme nastoupili na radnici, od tepláren pokaždé slyšíme, že se akce odsouvá na příští rok. Jestli tedy letos uslyšíme to samé, tak osobně tomuto záměru už moc nevěřím,“ říká skepticky místostarosta Štěpánek.

Zakopání horkovodu zbrzdil v roce 2020 covid

A co na to starosta? „S horkovodem je to trošku složitější. Kdyby nepřišel covid, tak věřím tomu, že už byl v roce 2020 v zemi. Smlouvy byly tehdy připravené a dotace schválená. Tím, že se to v roce 2020 nestihlo, musely Elektrárny Opatovice dotaci vrátit. Zažádaly proto o novou dotaci a ta by měla být schválena pro letošní rok. V tuto chvíli naše právní oddělení a právníci Elektráren Opatovice ladí smlouvu na to, aby se to letos podařilo. Částečně souhlasím s Pavlem Štěpánkem a jsem rovněž opatrný ve vyjádřeních, protože ta stavba je náročná v tom, že se musí provádět pouze o letních prázdninách. A skloubit všechno tak, aby to dopadlo, je velice těžké. Zvláště, když tam bude letos Ředitelství silnic a dálnic dělat nový most u Tesca. Snažím se ale, aby se vše povedlo, už kvůli dotaci, která na to je, i kvůli tomu, jak je tato stavba dlouho odkládaná. Mrzí mě, že nedopadla v roce 2020, protože tam jsme byli úplně nejblíž k realizaci zakopání horkovodu,“ uzavírá starosta Pilný.

Video: Kodlc Chrudim
Zdroj: YouTube.com

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here