Křižovatka od Tří Bubnů byla nejrizikovější v okrese. S obchvatem nehody ustaly

0
195
Foto: Kodl Cr

Nehodové mapě Chrudimska dlouhé roky vévodilo křížení silnice I/17 od Chrudimi na Hrochův Týnec a úzké propojky od Tří Bubnů. Bouralo se tam ještě před výstavbou první etapy obchvatu města a nehod ještě přibylo s jeho otevřením v roce 2015. Zakleté místo. Až v posledním půl roce, od prosincového otevření druhé části obchvatu, se tu nestal jeden jediný karamobol.

Křižovatka od Třech Bubnů byla jako zakletá. S rakouskými bubeníky, kteří se podle pověsti připlížili k pruskému vojsku a bubnováním na poplach jej zahnali na útěk, ale častou nehodovost nemá cenu spojovat. Podle některých bylo vše o nepozornosti řidičů, podle jiných o nevhodném napojení bývalé okresky, která sloužila jako hojně využívaný provizorní přivaděč na obchvat.

Nehodové místo naleznete zde: https://portalnehod.cz/…022.

Podle údajů České asociace pojišťoven došlo za uplynulé dva roky, přesněji do konce loňského roku, na této křižovatce k šestnácti dopravním nehodám se čtrnácti zraněnými. Způsobená škoda činí v součtu 1,5 milionu korun. V kritickém místě přitom je značka Stůj, dej přednost v jízdě a pozornost řidičů poutá i takzvaná optická psychologická brzda v podobě výrazných čar na silnici.

„Zapovídali jsme se a přítel tu stopku prostě přehlédl. Naštěstí jsme vyvázli jen s pomačkanými plechy, stejně jako auto toho pána, kterému jsme vjeli do hlavní dráhy,“ popsala Jana z malé vesnice u Hrochova Týnce. V součtu ještě více nehod, i když většinou neporovnatelně lehčích, policie v minulých šesti letech řešila na blízkém parkovišti u Kauflandu. To je od křižovatky na Tři Bubny vzdálené rovný kilometr.

Před šesti lety však v tomto úseku bylo ještě hůř, původně tam byla značka Dej přednost v jízdě, tedy klasický trojúhelník.

„Krátce po otevření obchvatu v roce 2016 došlo ke změně značení, aby tam bylo méně nehod. Moc to však nepomohlo. Možná by přineslo větší efekt rozšíření omezené rychlosti,“ poznamenal chrudimský starosta František Pilný.

Dalším místem častých havárií je nedaleká křižovatka u silážních žlabů na stejné silnici. „Myslím si, že tam statistika nehodovosti klesne. Po otevření druhé etapy obchvatu se i tady významně zmenšil provoz,“ dodal Pilný.

Druhou nejčastější příčinou dopravních nehod na Chrudimsku je skutečnost, že se šoféři plně nevěnují řízení auta. Za dva roky tak policie a pojišťovny evidují v okrese 18 takových havárií. Podle statistik je největším rekordmanem Holetín, ale tam se zřejmě na datech podepsali řidiči kamionů, kteří se marně snažili podjet poměrně nízký železniční most.

Za častý přestupek policisté označují telefonování za jízdy. „Riziko vzniku zaviněné dopravní nehody je u telefonujícího řidiče skoro pětapůlkrát větší než u řidiče soustředěného. Další studie ukazují, že toto riziko je stejné jako jízda s 0,8 promile alkoholu v krvi,“ informoval BESIP.

Dalším rizikovým místem je silnice I/37 u Lukavice, nebo sice široká a přehledná, ale právě proto nebezpečně rychlá státovka I/34 z Hlinska na Poličku. Nehodové místo zde.

Ve dvouleté statistice České asociace pojišťoven vyčnívá smutná událost, a to smrtelná havárie u Honbic, ke které došlo v lednu loňského roku. Zasahovaly tam tehdy všechny složky integrovaného záchranného systému. Po nárazu vozu Škoda Octavia do stromu museli hasiči z auta pomocí hydraulického vyprošťovacího nářadí vyprostit dva lidi. Jde opět o pokračování úzké nehodové silničky z Chrudimi kolem Třech Bubnů na Řestoky.

„Z důvodu čelního a bočního nárazu nebylo vyproštění vůbec snadné. Také náledí komplikovalo hasičům práci. Bohužel jedna osoba svým zraněním na místě podlehla a druhá byla transportována vrtulníkem Letecké záchranné služby do nemocnice,“ informovala Jana Poláková z centrály Hasičského záchranného sboru Pardubického kraje.

Dvaačtyřicetiletá řidička vozu Škoda Octavia nejspíš nezvládla průjezd mírnou zatáčkou a na rovném úseku levým bokem auta narazila do stromu.

Dvojnásobná tragédie se vloni v březnu stala rovněž na železničním přejezdu v Zaječicích.

Zdroj: https://portalnehod.cz/…n84

Foto: Kodl Cr
Foto: Kodl Cr
Foto: Kodl Cr
Foto: Kodl Cr
Foto: Kodl Cr
Foto: Kodl Cr
Kodl Cr

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here